Spreekuur
De praktijk is geopend op maandag en woensdag.
Voor het spreekuur dient altijd vooraf een telefonische afspraak gemaakt te worden.
Voor dringende zaken kunt u per email contact opnemen.
Recepten
Aanvraag van een herhaalrecept kan via email of telefonisch.
Crisis
In geval van een acute psychische crisissituatie kunt u contact opnemen met uw huisarts en zo nodig de crisisdienst in uw regio.
Samenwerking & ketenpartners
GGZ Mediant, crisisdienst
Netwerk Vrijgevestigde GGZ Twente
Centrum voor Revalidatie Roessingh
THOON
Kwaliteit
De kwaliteit van de behandeling wordt gewaarborgd door na- en bijscholing, intervisie, visitatie vanuit de beroepsvereniging (NVvP) en het toepassen van effectmetingen.
Per 1 januari 2017 stelt de overheid het voor zorgverleners binnen de GGZ verplicht om een goedgekeurd kwaliteitsstatuut te laten registreren bij Zorginstituut Nederland. Dit register zal worden gepubliceerd op internet. Alex Psy Lekar BV beschikt over een kwaliteitsstatuut dat is goedgekeurd door Zorginstituut Nederland.
Privacy
Als behandelaar heb ik een beroepsgeheim, wat betekent dat hetgeen u mij vertelt vertrouwelijk is. Uw huisarts wordt bij aanvang en beëindiging van de behandeling op de hoogte gesteld middels een brief, tenzij u daar bezwaar tegen heeft. Informatie aan derden wordt alleen verstrekt wanneer u daar toestemming voor geeft.
De privacystatement legt uit hoe de praktijk met informatie over een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon omgaat, zoals bedoeld in de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG).
https://www.knmg.nl/actueel/publicaties/omgaan-met-medische-gegevens
Klachtenregeling
Wanneer u niet tevreden bent met de behandeling kunt u dit met mij bespreken. Een klacht uiten is de eerste stap om tot een oplossing te komen.
Mocht het gesprek over de klacht niet tot een oplossing leiden, dan kunt u zich wenden tot de klachtenfunctionaris, B. Wouters via b.wouters1@upcmail.nl.
Wanneer uw klacht naar uw mening niet naar tevredenheid wordt besproken kunt u een beroep doen op de regeling van de NVvP. Een exemplaar van het klachtenreglement ligt ter inzage in de praktijk.
U kunt de klachtenfunctionaris van de NVvP bereiken via klachtenfunctionaris@nvvp.net.